Νεα

Πέμπτη, 20 Φεβρουάριος 2014 08:29

Άδεια από την υπηρεσία δόμησης (πρώην πολεοδομία) θα χρειάζονται στο εξής η κατασκευή πισίνας, οι περιφράξεις, οι εξωτερικοί χρωματισμοί, η αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων, η τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών και μία σειρά από άλλες τεχνικές εργασίες όπως ορίζει υπουργική απόφαση που υπογράφτηκε χθες από τον Αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος κ. Σταύρο Καλαφάτη.

Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο εδώ

Πέμπτη, 20 Φεβρουάριος 2014 08:16

Το ΥΠΕΚΑ ανακοινώνει σήμερα τα στατιστικά στοιχεία των δηλώσεων υπαγωγής κατά τον πρώτο μήνα εφαρμογής του νόμου 4178/2013 για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης και το περιβαλλοντικό ισοζύγιο, όπως προκύπτουν από το πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης των δηλώσεων υπαγωγής.

Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο εδώ

 

Τετάρτη, 19 Φεβρουάριος 2014 13:01

Από την αρχαιότητα, βασικό γνώρισμα ανάπτυξης ενός πολιτισμού αποτελούσαν διάφορες κατασκευές ορόσημο για την ευρύτερη περιοχή, όπως παλάτια, θέατρα, μνημεία λατρείας, τάφοι κτλ. Η τεχνολογία στις μεθόδους κατασκευής αναδείκνυε τα εμφανή σημάδια εξέλιξης στον τρόπο σκέψης ενός μηχανικού για την αντιμετώπιση διαφόρων προβλημάτων. Η αντοχή στο χρόνο, η αναγνωρισιμότητα της κατασκευής μα πρωτίστως το κόστος αποτέλεσαν βασικά κριτήρια στον τρόπο προσέγγισης μεθόδων κατασκευής από έναν μηχανικό.Σήμερα ένας "καλός" μηχανικός θεωρείται αυτός που με το λιγότερο κόστος θα έχει και τα επιθυμητά αποτελέσματα για την επάρκεια της κατασκευής του.

Άρθρο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΤΕΥΧΟΣ 1, 2007 από τον Κωνσταντίνο Τάτση, Πολιτικός Μηχανικός

Τετάρτη, 19 Φεβρουάριος 2014 13:01

Από την αρχαιότητα, βασικό γνώρισμα ανάπτυξης ενός πολιτισμού αποτελούσαν διάφορες κατασκευές ορόσημο για την ευρύτερη περιοχή, όπως παλάτια, θέατρα, μνημεία λατρείας, τάφοι κτλ. Η τεχνολογία στις μεθόδους κατασκευής αναδείκνυε τα εμφανή σημάδια εξέλιξης στον τρόπο σκέψης ενός μηχανικού για την αντιμετώπιση διαφόρων προβλημάτων. Η αντοχή στο χρόνο, η αναγνωρισιμότητα της κατασκευής μα πρωτίστως το κόστος αποτέλεσαν βασικά κριτήρια στον τρόπο προσέγγισης μεθόδων κατασκευής από έναν μηχανικό.Σήμερα ένας "καλός" μηχανικός θεωρείται αυτός που με το λιγότερο κόστος θα έχει και τα επιθυμητά αποτελέσματα για την επάρκεια της κατασκευής του.

Άρθρο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΤΕΥΧΟΣ 1, 2007 από τον Κωνσταντίνο Τάτση, Πολιτικός Μηχανικός

Τετάρτη, 19 Φεβρουάριος 2014 12:52

Η κατάρρευση των δίδυμων πύργων της Νέας Υόρκης την 11 Σεπτεμβρίου 2001 έφερε στην επικαιρότητα το θέμα της θερμικής συμπεριφοράς των χαλύβδινων κατασκευών. Η θερμική συμπεριφορά και δομική σχεδίαση των μεταλλικών κατασκευών, για περίπτωση φωτιάς, βασίζονται κυρίως στο γεγονός ότι οι υψηλές θερμοκρασίες σε μια φωτιά μειώνουν την αντοχή και τη δυσκαμψία των δομικών στοιχείων και επιπλέον προκαλούν τη διαστολή τους με κίνδυνο κατάρρευσης των κατασκευών. Η ικανότητα μιας κατασκευής να αντέξει στη φωτιά, εξαρτάται από την ένταση της φωτιάς, τη διάρκεια έκθεσης της κατασκευής στην πυρκαγιά, το εφαρμοσμένο φορτίο, το δομικό σύστημα (ισοστατικό ή υπεραστικό) και την πυραντίσταση των δομικών στοιχείων, έννοιες που όλο και περισσότερο ενσωματώνονται στον σχεδιασμό μιας κατασκευής.

Άρθρο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ, ΤΕΥΧΟΣ 2, 2009 από τους Παπαδοπούλου - Μαθιοπούλου, Πολιτικός Μηχανικός Α.Π.Θ. & Κ. Παπαϊωάννου, Καθηγητής

Τετάρτη, 19 Φεβρουάριος 2014 12:44

Πράσινη Ανάπτυξη. Δύο λέξεις που γράφονται και ακούγονται διαρκώς το τελευταίο χρόνο. Στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης που διανύουμε, ο όρος αυτός πιθανά να ακούγεται πλέον ως γραφικός ή και να προκαλεί μειδίαμα. Και όμως, θα μπορούσε με τις κατάλληλες πολιτικές να αποτελέσει ένα πραγματικό μοχλό ανάπτυξης στον κατασκευαστικό κλάδο που έχει υποστεί βαρύτατες συνέπειες από τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Με τις πολιτικές συνθηματολογίες αλλάκαι την κακή «εξελληνικοποίηση» διεθνων πρακτικών, ο όρος «Πράσινη Ανάπτυξη» και όλα αυτά που περιλαμβάνονται κάτω από την ομπρέλα του κατάντησε τελικά μία συρραφή προγραμματικών δηλώσεων, δεσμεύσεων, υποσχέσεων, καθώς και ορισμένων χρηματοδοτούμενων δράσεων του ΕΣΠΑ, χωρίς κεντρική στρατηγική και όλα αυτά επηρεασμένα από τα ελάχιστα περιθώρια πραγματικών αναπτυξιακών πολιτικών που είναι σε θέση να εφαρμόσει σήμερα η Ελληνική πολιτεία. το παρόν άρθρο επιχειρεί να διερευνήσει τον τρόπο που ο κλάδος των μεταλλικών κατασκευών θα μπορούσε να διαδραματίσει ένα πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό που ονομάζεται «Πράσινη Ανάπτυξη» και μάλιστα στο πιο ευρύτερο πεδίο της, σε αυτό που διεθνώς ονομάζεται «Αειφόρος Ανάπτυξη».

Άρθρο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΤΕΥΧΟΣ 4, 2010 από τον Κωνσταντίνο Ιωαννίδη